Pericolul bateriilor litiu-ion, cum ar fi cele din smartphone-uri, E-scutere, E-biciclete si vehicule electrice (EV), de a lua foc sau de a exploda este bine cunoscut. Desi pericolele pe care aceste incendii le pot provoca sunt cunoscute, din pacate nu se stie cat de dificil de stins sunt. Imaginati-va ca acest lucru se intampla intr-o parcare, pe puntea unui feribot sau intr-o cladire. Consecintele ar putea fi devastatoare. Metodele pentru stingerea unui incendiu provocat de o baterie litiu-ion depind de locatia si dimensiunea incendiului. Dar, ca regula generala, utilizarea exclusiva a apei nu va rezolva problema. Sunt necesare strategii si metode speciale pentru a stinge sau izola complet si in siguranta un incendiu EV.
Conceptul metodei FIRE⚡️ISOLATOR pentru a limita daunele cauzate de incendiile vehiculelor electrice a aparut atunci cand partenerii cu o vasta experienta in industria europeana a feriboturilor s-au reunit dupa ce au primit mai multe intrebari din partea acestei industrii despre cum sa gestioneze cel mai bine incendiile vehiculelor electrice in timpul navigarii. Fiind constienti ca incendiile de litiu sunt extrem de dificile de stins, expertii au inventat un concept complet nou: FIRE⚡️ISOLATOR, realizat de T-ISS Safety Suppliers.
CE ESTE FIRE⚡️ISOLATOR?
FIRE⚡️ISOLATOR este un concept dezvoltat de compania certificata ISO9001 T-ISS Safety Suppliers din Olanda pentru izolarea si combaterea incendiilor la masinile electrice (EV) bazat pe cele mai bune practici. In general, nu exista o solutie unica pentru a stinge sau controla incendiile la masinile electrice, lucru pe care toti pompierii care s-au confruntat cu aceste tipuri de incendii il pot confirma. Izolarea si combaterea eficienta a incendiilor la masinile electrice necesita mai multe metode diferite din cauza bateriilor litiu-ion de la bordul acestora. Masina electrica trebuie in cele din urma sa fie scufundata in apa intr-un container, dar cu conceptul FIRE⚡️ISOLATOR, exista multe lucruri care pot fi facute anterior pentru a minimiza daunele. Combaterea incendiilor la masinile electrice cu conceptul Fire Isolator a fost testata este extrem de eficienta.
Specialisti cu o lunga experienta in combaterea incendiilor la masinile electrice au declarat ca Fire Isolator este cea mai buna metoda de a lupta impotriva unui incendiu la o masina electrica pentru a minimiza daunele colaterale. O masina electrica in flacari intr-o parcare subterana a unui bloc de locuinte sau mall se poate transforma cu usurinta intr-o catastrofa de proportii uriase.
De ce sunt aceste incendii atat de periculoase?
Conceptul FIRE⚡️ISOLATOR
Nu exista o solutie unica pentru stingerea incendiilor la masinile electrice (EV) si/sau a incendiilor provocate de baterii litiu-ion. Majoritatea specialistilor sunt de acord ca ar trebui sa fie disponibile mai multe solutii. Odata ce un incendiu EV apare la bordul unui feribot sau transportator auto, armatorul/capitanul trebuie sa ajunga la cel mai apropiat port cat mai repede posibil pentru a mentine daunele la un minim absolut. In cazul unui EV in flacari intr-o parcare, statie de incarcare sau atelier, scopul trebuie sa fie minimizarea daunelor colaterale. Specialistii cu o vasta experienta in combaterea incendiilor electrice au inventat un concept bazat pe teste reale si cele mai bune practici pentru a combate un incendiu EV, cu scopul de a reduce daunele care pot fi produse. Concluzia a fost ca o combinatie de diferite metode de stingere ofera cele mai bune rezultate. Asa a luat nastere conceptul Fire Isolator. Acesta cuprinde 5 elemente care, utilizate impreuna, ofera cele mai bune rezultate in combaterea incendiilor EV, indiferent de contextul in care acestea s-ar putea produce.
FIRE⚡️ISOLATOR cuprinde 5 elemente
care, utilizate impreuna, ofera cele mai bune rezultate in combaterea incendiilor EV
- Utilizarea unei paturi rezistente la temperaturi inalte
- Utilizarea unei lanci de apa in ceata
- Utilizarea unitatilor de aerosoli care intrerup reactiile chimice din flacari si inlocuiesc oxigenul
- Instruirea
- Utilizarea unei camere de termoviziune pentru monitorizarea temperaturii incendiului este puternic recomandata
Comanda acum kitul FIRE⚡️ISOLATOR
Daca ai nevoie de mai multe informatii sau vrei sa faci o comanda iti stam la dispozitie.
Romulus Inel
romulus@mrcfire.ro
+40 725 218 109
Catalina Constantinescu
catalina@mrcfire.ro
021 330 33 11
- Patura izolatoare care se pune peste masina in flacari. Este cea mai buna modalitate de a controla si izola incendiul. Va opri raspandirea flacarilor, va ajuta la scaderea temperaturii si va reduce fumul produs de catre incendiu.
Utilizarea paturii Fire Isolator rezistenta la temperaturi inalte de pana la 1600 grade C°, testata conform ISO EN 13501-1).
Este important de mentionat ca o patura singura nu va stinge incendiul din baterie. Ea asigura doar controlul situatiei.
2.Unitatile noastre de aerosoli sunt unitati portabile, usoare, concepute pentru a oferi stingerea incendiilor. Sunt perfecte pentru a controla situatia impreuna cu patura Fire Isolator si pot salva timp pretios, prevenind o explozie rapida, prin reducerea semnificativa a temperaturii incendiului, pana la aproximativ 200 °C.
Utilizarea unitatilor noastre aerosol Fire Isolator, care intrerup reactiile chimice din flacari si suprima incendiul, ducand la o reducere suplimentara a temperaturii.
3. Lancea cu apa in ceata Fire Isolator va reduce rapid si eficient incendiile la vehiculele hibrid sau electrice. Prin umezirea paturii, aceasta devine aproape etansa la gaze, pastrand norul de aerosoli si prevenind intrarea oxigenului. De asemenea, temperatura incendiului este redusa. Lanceta poate penetra direct in celulele bateriei. Pulverizeaza o ceata de apa peste patura, reducand astfel fumul si gazele toxice si mentinand masina racita.
4. Camera de termoviziune.
O camera de termoviziune este un tip de camera termografica utilizata in combaterea incendiilor. Prin redarea radiatiei infrarosii ca lumina vizibila, aceste camere permit pompierilor sa vada zonele de caldura prin fum, intuneric sau bariere permeabile la caldura. In contextul conceptului Fire Isolator, este important sa monitorizati temperatura sub patura de incendiu pentru a vedea daca trebuie utilizate mai multe unitati de aerosoli.
Masuratori posibile pana la 1400 ºC si cu o durata minima de 6 ore.
5. Un container de imersie in care EV-ul trebuie sa fie submersat, probabil pentru cateva zile. Acesta trebuie sa fie furnizat de brigada locala de pompieri sau de o companie de recuperare auto. Stingerea incendiului dupa scufundarea masinii poate dura pana la 2 saptamani.
Eficienta conceptului FIRE⚡️ISOLATOR poate fi rezumata in urmatoarea fraza: “castiga cat mai mult timp posibil pentru limitarea daunelor colaterale”. Tacticile necesare pentru acest lucru au fost testate cu succes pe masinile cu motoare cu combustie normala si pe vehicule electrice in noiembrie 2021 si martie 2022 la Nordjyllands Beredskab (centrul de instruire in siguranta si pompieri) in Danemarca, de catre pompieri profesionisti si experti din intreaga Europa. Dupa aceste teste initiale, conceptul a fost testat temeinic de brigazile de pompieri din Tarile de Jos, Canada, Japonia, Thailanda, Taiwan, Coreea, Slovenia si Slovacia.
Concluzia generala este ca FIRE⚡️ISOLATOR functioneaza. In combaterea unui incendiu la o masina electrica, nu ar trebui sa ne bazam doar pe o singura tactica, ci pe utilizarea coordonata a tuturor componentelor conceptului FIRE⚡️ISOLATOR.
Our service makes you feel more protected
Adipiscing elit, sed do euismod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco.
Adipiscing elit, sed do euismod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.
MATERIALE DE DESCARCAT:
Mai jos am pregatit pentru descarcare documentatia in care nu doar ca veti gasi explicat complet conceptul FIRE⚡️ISOLATOR, dar va oferim si informatii despre diferitele produse/tactici utilizate care fac din conceptul FIRE⚡️ISOLATOR un succes in combaterea si izolarea incendiilor la masinile electrice.
Comanda acum kitul FIRE⚡️ISOLATOR
Daca ai nevoie de mai multe informatii sau vrei sa faci o comanda iti stam la dispozitie.
Romulus Inel
romulus@mrcfire.ro
+40 725 218 109
Catalina Constantinescu
catalina@mrcfire.ro
021 330 33 11